photoshop(fire burning-not sean kingston nyer abang)hehehe

Wednesday, April 7, 2010 by: CAHAYA Man JR


assalam...hehehe...smart bukan?ni la antara filter yang akan saya ajar kepada kalian..ramai yang tidak tahu menahu mcmana nak menghasilkan sesuatu filter ataupun effect..kalau ada plug in lagi senang...tp kalau tak ada,kena guna cara menual la nmpaknye,,,pada episod kali ini,saya akan mengajar buat efect api mengunakan plug in...JOM...... 

1)Mcm biasa la..go tofile>new dan setakan scale yang dikendaki.








2)go to horizontal type tool yang ad tulis (T) untuk anda menulis tulisan yang anda nak..anda boleh menggunakan mana2 font yang bersesuaian..font yang jenis api pon ad gak tau..kalo nak,gtau saya ek..^_^







3)ni plug in yang saya ad..kalo nak,boleh mintak..nama plugin ini ialah alien skin..k2..saya guna plugin bkn ap,nak senangkan keja..nnti ad masa,saya ajr yang manual nye..pilih filter>alien skin eye candy 5>fire  (bagi sesiapa yang ad)






4)nanti akan ad msk satu page baru..kat setting tuh anda boleh pilih bntuk api yang anda kehendaki...
5)go to basic,kat sebelah setting..anda boleh setkan mengikut kehendak anda setelah anda mencari fire sesuai kat setting tadi








6)hasilnya nanti,akan jadi mcm ni lah..yang ni x sama macam yang kat atas tadi..just nak ajar gunakan plugin fire..banyak lagi jenis yang boleh anda hasilkan...ok..selamat mencuba!!!=p
p/s   : kalo gambq tak terang,boleh klik gmbar tuh..nnti akan dibesarkan..^_^

Filed under: